De masterclass die Bob Murawski, editor van o.a. de Spider-Man films en The Hurt Locker, dit jaar zou verzorgen kan helaas geen doorgang vinden. Sam Raimi deed een beroep op zijn vaste montage-maatje voor een groot Disney-project en daardoor moest Bob met pijn in zijn hart afzeggen. Vorig jaar stond Bob Murawski, samen met zijn vrouw Chris Innis, op het podium van het Kodak Theatre in Hollywood, om de Oscar voor de Beste Montage in ontvangst te nemen. Het was een van de zes Academy Awards voor de grote winnaar van de avond, Kathryn Bigelows The Hurt Locker. Murawski (1964) heeft zijn roots in de fantastische film. Zo monteerde hij voor Sam Raimi o.a. Army of Darkness, The Gift, Drag Me to Hell en alledrie de Spider-Man films. Maar hij was ook editor van John Woo’s, door Raimi mede geproduceerde Amerikaanse debuut Hard Target. Zijn meest recente credit is de thriller The Resident, die begin april de Nederlandse bioscopen zal aandoen. Murawski is, met Sage Stallone (zoon van), mede-eigenaar van Grindhouse Releasing, een distributeur gespecialiseerd in het conserveren en opnieuw uitbrengen van obscure genrefilms. Meest recente wapenfeit van de firma is Gone with the Pope, eind jaren 70 gedraaid door Duke Mitchell, acteur, nachtclubartiest en filmmaker. Mitchell stierf in 1981, zonder aan de montage van zijn film te zijn toegekomen. Murawski ontfermde zich over de blikken ongemonteerd materiaal en toverde in vijftien jaar (vrije) tijd het hilarische verhaal tevoorschijn van drie Amerikaane maffiosi die het drieste plan opvatten de Paus te ontvoeren. Gone with the Pope zal tijdens Imagine meerdere malen worden vertoond.