Singer ACS is de ultieme Porsche 911 Safari

Op verzoek van een langdurige klant heeft Singer gekeken naar het gouden tijdperk van Porsche-rallysport in de jaren tachtig en naar legendarische auto’s, waaronder de 911 SC / RS en 959. Dit alles om de beroemde Singer luchtgekoelde 911’s opnieuw uit te vinden, ditmaal geïnspireerd door het World Rally Championship.

Met de nieuwste services van Singer kunnen hun klanten off-road racen, met een Porsche 911 die door Singer is aangepast voor gebruik op elk terrein.

De All-terrain Competition Study is uitgevoerd door Singer, in samenwerking met de gerenommeerde 911 rallyspecialist Richard Tuthill, in reactie op het verzoek van hun klant om aanpassingen aan zijn luchtgekoelde Porsche 911 waarmee de auto offroad kan rijden. racen en om uitgebreide verkenningsmogelijkheden op elk terrein te demonstreren. Om het brede repertoire van de ACS te benadrukken, heeft de klant twee machines in gebruik genomen, een – in Singer’s iconische Parallax White – gericht op snelle woestijnrally’s en een tweede – in Corsica Red – geconfigureerd voor high-speed, high-grip asfaltevenementen en disciplines.

Porsche 911’s, voorbereid door de in het VK gevestigde offroad-wedstrijdspecialist Richard Tuthill, domineren al decennialang de rallyevenementen, met een recente overwinning in de East African Safari Classic 2019, waarmee een opmerkelijke 4e overwinning werd behaald in het slopende 5000 km-evenement in Kenia en Tanzania. Deze successen gaan samen met diepgaande expertise uit de wereld van WRC-wedstrijden en evenementen zoals Parijs-Dakar.

Modificatieservices die zijn ontwikkeld voor de Porsche 911 Reimagined by Singer – All-terrain Competition Study omvatten:

  • Off-road competentie, ontworpen met evenementen zoals de Baja 1000 en Dakar Rally in gedachten, maar geschikt voor een reeks ondergronden
  • Drastisch verhoogde rijhoogte, veerweg en algehele sterkte
  • Carrosseriedelen van koolstofvezel, geschikt voor snelle vervanging en gemakkelijke toegang tot de bodemplaat
  • Permanente AWD
  • Een luchtgekoelde zescilindermotor van 3,6 liter met dubbele turbocompressor en een vermogen vanaf 450 pk
  • Sequentiële racetransmissie met limited-slip differentiëlen voor, midden en achter

Dit is de nieuwe Porsche 911 Targa

De nieuwe Porsche 911 Targa is vanaf heden te bestellen. Deze zomer completeert Porsche de carrosserievarianten van de 992-reeks. Na de Coupé en de Cabriolet debuteert nu de derde variant van de huidige 911-generatie: de vierwielaangedreven 911 Targa 4 en 911 Targa 4S. Hét onderscheidende element van de Targa blijft zijn innovatieve, volledig automatische daksysteem. Net als het oorspronkelijke Targa-model uit 1965 beschikt de nieuwe variant over de kenmerkende, brede rolbeugel, een te openen daksectie boven de voorstoelen en een rondom doorlopende achterruit. Het dak kan in slechts 19 seconden worden geopend of gesloten.

De nieuwe 911 Targa wordt aangedreven door een 3,0-liter zescilinder boxermotor met dubbele turbo’s. In de 911 Targa 4 levert hij 283 kW/385 pk bij 6.500 tpm, 11 kW/15 pk meer dan in de vorige generatie. Het maximumkoppel bedraagt 450 Nm tussen 1.950-5.000 omwentelingen per minuut. In combinatie met het optionele Sport Chrono Pakket sprint de 911 Targa 4 in slechts 4,2 seconden van 0 naar 100 km/u, een tiende sneller dan voorheen. Zijn top is vastgesteld op 289 km/u (+2 km/u).

Dankzij onder meer grotere turbo’s is de zescilinder boxer in de 911 Targa 4S goed voor 331 kW/450 pk, een toename van 22 kW/30 pk. Zijn maximale trekkracht van 530 Newtonmeter (+30 Nm) is beschikbaar tussen 2.300-5.000 tpm. Met het optionele Sport Chrono Pakket bereikt de Targa 4S de 100 km/u vanuit stilstand in slechts 3,6 seconden, waarmee hij vier tienden sneller is dan zijn voorganger. De topsnelheid van de 911 Targa 4S bedraagt 304 km/u (+3 km/u).