Masterclass: Filmtrailers

De eerste kennismaking met een film verloopt meestal via trailers. Naast marketing tool is de trailer ook een korte film op zich, met een eigen spanningsboog en pay-off . Zo vertrouwd als we met trailers zijn, zo weinig weten we van de makers en hun ambacht. Daarom kiest Imagine dit jaar de filmtrailer als onderwerp van zijn jaarlijkse masterclass. Het Londense Editpool, levert teasers, trailers en promo’s produceert voor bioscoop, tv en home-entertainment. Tot hun recente output behoren de campagnes voor het derde seizoen van Game of Thrones en de Robocop -remake. Daarnaast leverden ze trailers voor sci-fi als Splice, voor arthouse horror als Kill List , maar ook voor B-films als Infestation . Editpools creative director John Piedot vertelt tijdens de masterclass over de relatie tot de opdrachtgever en de totstandkoming van een trailer, maar ook over het verschil tussen bioscooptrailer en televisiespot en de verschillen tussen trailers voor de Amerikaanse en de Europese markt. Hij gaat in op de manier waarop verschillende elementen worden ingezet voor een maximaal effect en loopt door de do’s & dont’s van het vak.Uiteraard wordt de masterclass omlijst met de meest toepasselijke voorbeelden uit de catalogus van Editpool.